Jaki masz telefon? Jeśli jesteś właścicielką Sony Ericsona, prawdopodobnie uwielbiasz hamburgery. Natomiast jako posiadaczka Samsunga pewnie boisz się latać samolotem… Skąd to wiem? Nie, nie jestem wróżką. Zapoznałam się z wynikami badań psychologicznych opublikowanych przez serwis Adelaidenow.com.au. Firma Roy Morgan przeprowadziła badania na temat: Co rodzaj telefonu mówi o naszym charakterze i przyzwyczajeniach?
JAKI MASZ TELEFON?
Badania przeprowadzono wśród 20 tysięcy Australijczyków. Okazało się, że model telefonu jako bardzo osobista rzecz rzeczywiście potrafi zdradzić nasz charakter. Wyszło na jaw, że…
SAMSUNG
Ten rodzaj telefonu wybierają najczęściej kobiety i mężczyźni po 50 roku życia. Właściciele Samsungów są osobami bardzo konserwatywnymi.
Z pewnością nie można ich nazwać ryzykantami. Testy psychologiczne pokazały też, że miłośnicy Samsungów panicznie boją się latać samolotem.
IPHON
Wielbiciele tej marki telefonów to osoby lubiące mieć kontrolę nad wszystkim. Co ciekawe raczej nie lubią sadzić kwiatków i grzebać w ogródku. Za to uwielbiają inne domowe rozrywki.
LG
Sondaż psychologiczny pokazał, że fankami telefonów LG są najczęściej młode kobiety. Bardzo ciekawe jest to, że dziewczyny te nie lubią płacić abonamentu telewizyjnego. Jeśli chodzi o nowe technologie i inne nowinki techniczne, użytkowniczki komórek LG są raczej w tyle i z trudem za nimi nadążają
SONY ERICSON
Użytkownicy Sony Ericsonów to osoby niezwykle towarzyskie. Testy psychologiczne pokazały też, kobiety i mężczyźni kochający telefony marki Sony Ericson bardzo chętnie raczą się… fastfodami.
BLACK BERRY
Właściciele BlackBerry to z kolei osoby niezwykle zapracowane, wykształcone i ambitne. Miłośnicy tej marki telefonów nie skarżą się też na niskie zarobki. To kobiety i mężczyźni w wieku około 40 lat, lubiący kino i drogie gadżety. Badania psychologiczne wykazały, że fani BlackBerry są też bardzo rodzinni.
CO SIĘ ZA TYM KRYJE?
Pewnie zastanawia cie ta ciekawostka psychologiczna. Jak to moźliwe, że użytkownicy Sony Ericsona mają podobnie towarzyski charakter i takie same upodobania? Andrew Braun z firmy Roy Morgan tłumaczy to fenomenem profesjonalnej reklamy adresowanej do konkretnego typu odbiorcy. Okazuje się, że twórcy reklam starannie analizują swoją grupę docelowych klientów i właśnie dlatego telefony LG trafiają w ręce kobiet, a Samsungi w gusta emerytów. Poza tym każdy model telefonu komórkowego charakteryzuje się specyficznymi funkcjami. Dlatego właśnie telefony charakteryzujące się określonymi funkcjami, np. możliwością prowadzenia wideokonferencji trafiają do takich a nie innych ludzi.