Pamiętasz film „Diabeł ubiera się u Prady” i znakomitą Meryl Streep w roli diabolicznej Mirandy? Podobnie wredna jest autorka książki „Jeśli musisz płakać, wyjdź” Kelly Cutrone.
Kelly, podobnie jak Miranda rządzi światem mody i jako przełożona postanowiła udzielić ci kilka szczerych do bólu rad, które sprawią, że… zabłyśniesz u swojej szefowej lub szefa. Gotowa? Więc słuchaj i trzymaj się (będzie naprawdę ostro!)
Łzy zostaw za drzwiami
Jeśli myślisz, że pogłaszcze cię po główce widząc jak niesiesz suknie wartą pięć tysięcy dolarów zamiatając nią o podłogę, naprawdę bardzo się mylisz. Raczej warknę na ciebie: podnieś to, natychmiast! Proszę bardzo, możesz sobie płakać albo pokwękiwać do przyjaciółki, tylko najpierw… wyjdź z biura. Nie znoszę łez!
Nie mam na to ani czasu, ani ochoty. Jeśli domagasz się takich samych praw co mężczyzna, zachowuj się jak on i nie trać w miejscu pracy kontroli nad emocjami.
Zauważ, że jestem człowiekiem
Ok, nie jestem twoją przyjaciółką, ale zwróć uwagę na to, że jestem jednak ludzką istotą. Cały dzień zasuwam, dwoje się i troje aby wszystkim dogodzić, nawet jadam nad papierami, nie zauważam pór roku, pensje wypłacam sobie zawsze na końcu.. Traktuj mnie więc wyrozumiale, a nawet… po królewsku. Zajrzyj czasem do mnie i po prostu zapytaj: Idę po bułki, przynieść ci coś? Będę ci bardzo wdzięczna i … pamiętliwa. Zwłaszcza przy rozpatrywaniu twojego awansu.
Ploteczki- nie, kochana
Naprawdę nie mam ochoty dowiadywać się z Facepooka, jakiego to super faceta poznałaś ostatnio, ile drinków wypiłaś na wczorajszej imprezie albo jak ponętnie wyglądasz bez koszulki. A już na pewno nie chce przeczytać o tym, jak ostatnio wyrżnęłam o kant biurka. Więc proszę usuń wszystkie wpisy i nie zachowuj się jak nastolatka. I raz na zawsze zapamiętaj, że szefowie już tak mają, że czytają wszystko co wrzucisz do internetu.
Nie trać poweru!
Wiem, od „przynieś, podaj, pozamiataj” do stanowiska prezesa jest kawałek drogi do pokonania, ale świat należy do upartych i konsekwentnych. Tacy tylko wytrwają do końca. Jeśli będziesz świetnie zorganizowana i silna, na pewno wiele osiągniesz. I nie narzekaj na swoją neurotyczną osobowość. Badania naukowe pokazują, że neurotyczność to zaleta u pracownika. Nie znajdę nikogo z lepszymi zdolnościami organizacyjnymi i dbałością o detale niż ty.