Od dziś w każdą niedzielę w naszym serwisie będzie królować kreatywność. Co tydzień będę przedstawiać kolejne ćwiczenie – sztuczkę, która rozbudzi w Tobie prawdziwego demona kreatywności. Po co ci ona?
Bądź otwarta…
Otóż być bardziej kreatywną, to znaczy być otwartą na nowe możliwości, lepiej radzić sobie z problemami i… osiągać więcej sukcesów. Kreatywność naprawdę pomaga w życiu. Warto więc codziennie wykonywać jedno małe ćwiczenie.
Kreatywność – jest ci po prostu niezbędna
Jak byłam małą dziewczynką pewnego dnia zapełniłam całą kolorową wycinankę wymyślonymi bajkami. Każdy kolor wycinanki to inna bajka. Potem jednak dowiedziałam się, że wycinanki trudno dostać i po co je tak było marnować…
Dzieci wykazują bardzo twórcze spojrzenie na świat, jednak. szkoła, dorośli tłumią ten twórczy zapłon. Zamiast rozpalać w nas ogień kreatywności, który miałby szansę wybuchnąć eksplozją pomysłów w dorosłym życiu, oni wolą gasić go. Dlaczego? Po to aby nas chronić. Kreatywność wiąże się bowiem z ryzykiem.
Brian Clegg w książce pt: „Przyspieszony kurs kreatywności pisze: „W szkole nie liczy się odpowiedź oryginalna czy kreatywna, lecz konkretna, ta właściwa, zapisana na arkuszu odpowiedzi . W życiu jednak nie o to chodzi. Każdy problem czy wymaganie posiada wiele możliwych rozwiązań. Kiedy wymaga się od nas kreatywności, powodem jest to, że oczywiste rozwiązanie nie wystarcza – ktoś już je wykorzystał, wypróbował, potrzeba czegoś nowego i oryginalnego.”
Życie wymaga od nas kreatywności na każdym kroku… Zauważ jak duża konkurencja jest na rynku pracy, szablonowe myślenie typu – skończę marketing to dostanę fajną pracę nie wystarczy.
W dzisiejszym świecie jest duża konkurencja i bez kreatywności trudno będzie nam się wybić. Chyba, że już jesteś kreatywna i czujesz się na siłach aby podbić świat.
Ja jeszcze nie.
Ćwiczenie – ciekawa strona
Ćwiczenie pochodzi z książki „Umysł kreatywny”, której autorem jest Edward de Bono.
1. Określ swój problem. Np. chcesz otworzyć restaurację. Jak być lepszą od konkurencji?
2. Poszukaj w sieci internetowej ciekawej strony. Możesz np. wpisać w google hasło ciekawostki. Taka ciekawostka będzie źródłem kreatywnej stymulacji. Czytasz artykuł i wypisujesz sobie na kartce jak największą liczbę skojarzeń. Np. natrafiłaś na ciekawostkę dotyczącą wspinania się.
3. Generuj skojarzenia – wspinaczka, góry, wspinanie się, rozwijanie się, lina, alpiniści…
4. Odnieś skojarzenia do swojego problemu.
Np.
* Restauracja może mieć górski motyw: aby dotrzeć do swojego stolika, trzeba się wspinać
* Alpiniści podczas wspinaczki połączeni są liną i pomagają sobie. Być może dobrym pomysłem byłoby znalezienie partnerów biznesowych i związanie się umową i kontraktami?
* Wspinaczka może również oznaczać otworzenie na początek zwykłej kawiarni i rozwijanie się, zdobywanie doświadczenia (wspinanie się) a w końcu otwarcie dobrej restauracji.